vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

vancouver

Door: lau en lex

Blijf op de hoogte en volg laura

07 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Een goed avond vannuit vancouver(ochtend voor jullie),

Na een voorspoedige snelle vlucht naar london zaten we dan op heatrow.
Hier moesten we bijna 5 uur wachten voor de overstap. En dat duurt lang.
Om 12.40 gingen we eindelijk de lucht in.
En na een hele korte nacht hadden we aardig wat slaap.hierdoor hebbenn we het grootste deel van de reis een beetje gesnoozed. Uiteraard ook een filmpje gekeken en wat gelezen.
We hadden af en toe wat turbulentie, vooral het eerste gedeelt. Heel fijn. Not.

Aangekomen in vancouver ging alles een stuk soepeler dan in amerika.
Een paar korte vraagjes en doorlopen maar. Koffers waren er binnen 10 min en toen snel een taxi gezocht.

Het city center motel.
Een simpel motel maar goed schoon.
Een snelle douche later gingen we de stad verkennen.
En net zo als bij new york was ook hier de eerste dag niet best.
Als we de weg afliepen zouden we bij stanley park komenen ook nog eens door china town. Als dat niet leuk is.
Niet dus.
Het begint met vele zwervers uiteindelijk zoveel dat je ze gewoon op de straat heroine ziet verkopen.
Daarnaast lopen ze bijna allemaal met naalden in hun handen.
Geen fijne buurt dus china town.

Uiteindelijk bij het water aangekomen maar stanley park was ons nog te ver weg.
Via het vvv kantoor weer terug naar het hotel.
Dit keer met een goede kaart, via de goede weg.

En om half 8 sliepen we :)
Om 12 uur wakker toen half 2 en toen 4 uur.
Na 4 uur niet meer geslapen en uiteindelijk om 6 uur( sochtends ja ) gaan wandelen.
Eerst naar de haven, daar kwam de volendam aan uit rotterdam van de h a l.
Daarna door naar stanley park, uiteindelijk belande we om 11 uur op een terasje. 5 uur gelopen dus. Pffff.
Nadat lex een ontbijtje ophad waarvan ik meepikte en wat fris gingen we weer op pad.

Gister hadden we mijn favourite winkel al gespot maar toen was ik helaas te vermoeid om te passen.
Dit leer niet.
Victoria secret, na een hoop gepas ben ik geslaagd, en is alex een hoop geld lichter. Dankje schat -x-

Om 14.30 waren we weee in het hotel. Totaal uitgeput.
Eerst ons broodje kreeftsalade van de subway opgegeten en toen stiekem toch nog even geslapen.

Om 18.00 weer op weg naar het centrum( een klein uurtje lopen van ons hotel) en daar heerlijk gegeten.
Nachos vooraf en ik sushi en lex een zalmburger als hoofd.
Het zag er prachtig uit super luxe.
Na deze heerlijke maaltijd gingen we weer aan de wandel.
En wel naar de vancouver lookout. Een toren van 177 m hoog( als ik het goed heb onthouden)
Niet super hoog maar wel super mooi.
De lift gaat langs de buitenkant waardoor je al prachtig zicht heb in de lift.
In de lookout zelf konden we net het laatste beetje zonsondergang zien.
Hoewel we de zon niet zagen veranderd de lucht wel van kleur wat het uitzicht elke seconde anders maakt.

Na de lookout weer terug gewandeld, nu gaan we lekker slapen. het is half 11 mooie tijd vind ik.

Morgen naar de lynn canyon suspencion bridge, lekker wandelen in een np.

Wat ons trouwens op valt dat vancouver ( op chinatown na) super schoon is en super netjes.
Overal vind je groen en kleine watervalletjes. Zelfs op de dakterassen staan bomen heel grappig om te zien.

Truste -x-

• 07 Augustus 2014 - 12:52

Jaap:

Leuk dat jullie zo genieten van vancouver ...
    mooi verslag .
    groetjes uit weeps

• 08 Augustus 2014 - 10:59

Amy:

Jullie lopen lekkere afstanden, misschien ook nog ff naar schoenen kijken..??
    Veel plezier en wandelde, dan zie je het meeste,
    Liefs en X Amy