blue river jasper en lake louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu blue river jasper en lake louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

blue river jasper en lake louise

Door: lau en lex

Blijf op de hoogte en volg laura

20 Augustus 2014 | Canada, Lake Louise

Poging nummer 3 als het dit keer weer misgaat stop ik met de site.

Zoals eerder gezegd is in cache creek niks te beleveb en heeft het de hele nacht geregend dus op naar blue river.
Dit via wells gray national park.
Hoewel we door het slechte weer helaas niet de wandeling onder een waterval door konden doen was het toch steeds droog of lichte mieser als we stopte bij uitkijkpunten en kleine wandelingen.
Uiteindelijk kwamen we eind van de middag aan in blue river waar het weer eens regende.
Dus na een snelle maaltijd in het hotel zijn we nog een klein stukje gaan rijden waar we een klein beertje zagen en daarna snel onder de wol.

Sochtend zouden we de blue river safari doen maar ivm met harde regen en kans op onweer kond dit niet doorgaan.
Dus op naar jasper, waar we zowaar in een file stonden.
Er werd een rotswand opgeblazen ivm met instortingsgevaar.
Het kon wel een uurtj gaan duren.
We wilde net gaan lunchen in de berm toen we al na een kwartier weer konden gaan rijden.

In jasper aangekomen wat echt nog een ouderwets mijnstadje is zijn we snel naar ons b en b gegaan.

We salpen hier in een kelder bij mensen met vannuit de tuin super mooi uitzicht op de bergen.
Smiddags nog even naar een paar meren geweest en aavonds heerlijk gegeten.
Nog nooit zo goes gegeten.

De volgende dag nog meer meren, wandelingen en watervallen en savobds de meest ranzige sushi ooit gegeten.

Dqg 3 in jasper naar de grootste watervallen hier geweest en lekker simpel gegeten.

Hier hebben we steeds heerlijk geslapen met op de achtergrond het geluid van treinen. Maar dan niet de herrie van de ns treinen bij ons maar het ontspannende geluid van treinen die door een bergdorpje gaat.

Vandaah moesten we helaas weer vertrekken.
Via de icefield parkway naar lake louise.
De icefield paekway was supergaaf. Helaas kon je niet zelf op de gletsjers maar alleen met een begeleide groep. Hier hadden wij weinig zin in. Dus zijn we er alleen voor geweest niet erop.
Toch erg indrukwekkend.

Tenslotte kwamen we aan in lake louise een supermooi hotel waar we een upgradr kregen ivm onze honeymoon en toen we terug kwamen van de heerlijke hot tube stonden er aardbeien met chocolade en een kaartje op de kamer.

Het meer is super mooi al was het vandaag behoorlijk druk met toeristen.
Heerlijk gedineerd en gewandeld langs het meer.
Nu lekker slapen.

Dikke -x- ons

Dit verhaal is iets samengevat omdat ik het al 2x heb geschreven maar me mobiel er steeds mee stopt.
Net als de waardelose spelling.
Maar zodra ik terug ga checken dan loopt die vast.

• 21 Augustus 2014 - 23:24

Jaap:

al met al weer veel avontuur geniet ervan