fraser island en regen regen regen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu fraser island en regen regen regen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

fraser island en regen regen regen.

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

12 Oktober 2010 | Australië, Sydney

hoi hoi,

de zoo van steve irwin was erg mooi en we zijn uiteindelijk met de bus gegaan omdat die gratis was en we dan niet weer terug hoefde te rijden.
na noosa zijn we naar hervey bay gereden wat dood eng was omdat de ramen heel smerig waren het regende, was mistig, donker, de lampen van de auto`s zijn hier superfel, en je word met 120 ingehaald door vrachtwagens op wegen zonder verlichting.
en ik zag dus niks dus ik was niet blij.
maar toch doorgereden en uiteindelijk hebben we het overleefd.
daar naar een hostel en dan woensdag avond naar nomads en donderdag ochtend naar fraser dachten wij.
niet dus woensdag ochtend werden we gebeld met het nieuws jullie zijn niet op komen daagen dus julile moeten een andere datum boeken.
dus ik heb gezegd dat we donderdag pas zouden gaan en dat we er pas savonds hoefde te zijn heb ik nog nagevraagd.
nou was goed maar donderdag zat al vol dus dan kregen we 2 gratis overnachtingen en zouden we vrijdag weggaan.
ok is goed want de zon scheen eindelijk dus konden we lekker 2 dagen op het strand liggen.
donderdag zijn we toen maar gaan jetskieen super vet en vervolgens kwam die jongen een van ons haalen voor een gratis ritje van 15 min. alleen dan wel achterstevooren.
omdat ik de banaan dan in de gaten moest houden en hem aan tikken als de mensen eraf vielen.
nou aantikken ik durfde me hand niet los te laten dus ik heb maar gegild als er iemand afviel.
het was doodeng en hij ging keihard.
maar ik heb het overleeft en was supergaaf.
daarna 4x4 drive over fraser island.
donderdagaaf voorlichting en vrijdag om 6:45uur!!!!! melden.
dus dat hebben we maar braaf gedaan.
we hadden best een leuke groep 1 engels jongen en voorderest allemaal meiden 2 uit manchester 2 uit duistaldn en 1 uit canada die ons bijna het ravijn in reed omdat ze te klein was om bij de schakelpedaal te komen en daarom niet op letten.
die heeft dus ook niet meer gereden.
ik mocht helaas niet rijden omdat ik nog geen 21 was.
we hadden per groep boodscahppen gedaan dus we moesten ook zelf kooken wat dus inhield dag1 bbq dag 2 pasta en lunch was lekker sandwiches.
de tent was best gezellig met ze 8en en savonds met alle groepen marsmallows roosteren boven het kampvuur.
op fraser zijn we naar allemaal meertjes gegaan waar de vissen langs je zwommen of zelfs aan je voet sabbelde(waar je in nl dus een vermogen voor betaald als beauty behandeling)
en zwemmen in tea tree olie meren met schildpadden super vet.
daarna naar eli creek een super mooi meertje dat in de zee uitkwam kon je zo naar de zee drijven, en naar indian head wat een berg is waar vroeger stamoudste hun verhalen vertelde en toen de blanken kwammen hebben de blanken alle aboriganals daar naar toe gelokt en van de berg af geduwt, daarom komen er ook geen aboriganals meer op die berg omdat er daar nog geesten zouden zijn.
als laatste zijn we naar lake mc kenzie geweest wat wit strand en baluwe zee was maar helaas zwarte lucht en heel veel regen zoals het heele weekend.
na fraser nog een nachtje in hervey bay geslapen waar we weer veel te veel nederlanders tegenkwamen die we al kende, dus wilde we naar de kroeg blijkt alles daar gesloten te zijn op zondag.
met 2 nederlandse meiden die we al kende afgesproken dat ze mee konden rijden naar cairns hun hebben namelijk ook hun rijbewijs en dan is het niet zo vermoeiend, en komen we sneller verder.
dat hebben we gemerkt.
maandag hebben we de heele dag in de auto gezeten en zijn we van hervey bay naar sarina gereden en daar om 12 uur snachts een camping opgezocht en sochtends vroeg weer vertrokken.
we waren eerder gestopt en daar verwezen ze ons naar een strand waar je gratis bij kon camperen.
nou het was afgelegen pikdonker en doodeng niet eens licht ofzo dus zijn we maar doorgereden omdat we allemaal aan onze ouders dachten waarvan we wisten dat die ons zouden vermoorden als we daar wel zouden gaan staan.
vandaag zijn we verder gereden naar arlie beach waar we met de boot naar de white sundays zouden gaan, maar helaas het regent weer eens en dan is 2 dagen en nachten op zee niet zo lekker dus we rijden donderdag weer door naar townsville en komen later terug.
tot die tijd blijven we 2 daagjes hier op een camping en gaan we vanavond met ze vieren arlie beach onveilig maken.
meer heb ik niet te vertellen anders hooren jullie het weer.
dikke -x- aan iedereen.

• 12 Oktober 2010 - 09:40

Emile & Chantal:

Hey laura!

We volgen je verhalen op de voet en zijn superblij voor je dat jullie zo'n leuke reis aan het maken zijn!

Be carefull, have fun en natuurlijk veel plezier nog met het avontuur!

grtz xxx Emile en Chantal

• 12 Oktober 2010 - 13:04

Opa Pet:

hey,meiden
    als ik je verslag zo lees valt het me op dat je nog tijd vrij kunt maken om ons je aventuren te vertellen je zou zo denken dat je bent versleten maar ja jullie zijn jong dus het zal wel meevallen.
    nog heel veel nwe belevenissen
    toegewenst en geniet ervan.
    oma/opa

• 12 Oktober 2010 - 18:10

Mama:

hey lievie, jammer van de regen maar je hebt je toch wel vermaakt, gilde je niet toen die vissen aan je tenen sabbelde? en ben je je eeltpit nou kwijt hahahaha. goed van jullie om door te rijden en niet op die pakeerplaats te blijven, verstandige beslissing van jullie. geniet en have fun liefs vanuit hier xxxx

• 14 Oktober 2010 - 10:52

Amy:

Wat een belevenissen meid!! Vooral zwemmen met de schildpadden, Gaaf zwemmen ze hè. Waren de vissen mooi gekleurd. Misschien is het ook nog mogelijk om ergens (niet georganiseerd) te snorkelen. Echt heel verstandig dat jullie op een camping zijn gaan staan!! Ga zo door....

• 15 Oktober 2010 - 14:15

Jeannet:

Jeetje wat een hoop avontuur!
    Ik lees dat jullie het wel naar jullie zin hebben daar!

Goed dat je dat even meld van die visjes, kan ik beter daar heen komen ;)

We hebben de staats helaas ook niet gewonnen, anders had ik nu ook gezellig bij jullie in de auto geslapen hahaha

GENIET meiden en doe voorzichtig!

Dikke zoen!

• 15 Oktober 2010 - 17:00

Paul En Willy:

jeetje we zijn super jaloers op je wat je allemaal niet mee maakt!! echt GEWELDIG. zou willen dat we nog jong waren HAHAHAHA. Maar heerlijk dat jullie dit kunnen doen. geniet ervan en blijf dit doen. dikke kus van ons en we blijven je volgen!!

• 15 Oktober 2010 - 18:52

Jaap:

Groetjes van uit Weeps
    en ben blij dat jullie zo genieten heel leuk

• 16 Oktober 2010 - 14:59

Linda:

Leuk zo Laura, al die verhalen, maar heb je nou al een kiwi gezien?? Heel veel plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende verhalen

Dikke kus uit Grunn

• 16 Oktober 2010 - 14:59

Linda:

Dikke kus uit Grunn

• 20 Oktober 2010 - 12:56

Lindsay:

Leuk al die verhalen Lau en Jen, ik vind het leuk om het te lezen, als k had gekund had ik zo mee willen gaan haha. XX lindsay