adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

adelaide

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

07 December 2010 | Australië, Adelaide

nou het werk is dus weer niks geworden.
er was alleen druiven plukken en omdat wij beiden even klaar zijn met het fruit plukken en er in melbourne wel werk schijnt te zijn hebben we besloten door te gaan.
in alice springs zijn we naar een van de grootste reptielen centrum gegaan in the northen teritory zou zo mooi zijn.
niet dus..
ten eerste kwam niemand ons helpen om af te rekenen dus zijn we door gelopen en binnen 5 minuten stonden we weer buiten, het was zo verschrikkelijk klein en al die beesten zag je ook nog wle in het wild alleen de zoutwater krokodil hebben we niet in het wild gezien en de slangen maar die willen we toch niet in het wild teggen komen.
dus we zijn blij dat we niet betaald hebben.
daarna zijn we naar een ding gegaan van de flying doctors dat vond ik wel interesant.
de volgende dag hebben we een didgeridoo gekocht en een boomerang echt vet.
daarna zijn we doorgereden naar kings canyon waar we op een camping hebben geslapen en de volgende dag een wandeling van 6km, daar zou je 3 tot 4 uur over doen maar wij waren met 2,5 uur al klaar met het rondje alleen de eerste gedeelte was best zwaar om te klimmen en voorderest was het gewoon heel mooi.
daarna doorgereden naar uluru waar we eerst op een gratis camping hebben gezeten en we weten waarom die gratis was. geen haring in de grond te krijgen overal mieren en de wc en douchen waren te smerig voor woorden dus was weer een succes.
s`avonds naar de zonsondergang gekeken bij uluru met een vette onweers storm erachter.
toen snel weer terug naar de camping ff uurtje rijden en om 4 uur er weer uit en tent afbouwen in het donker tussen de bijtende mieren om vervolgens zonsopgang te bekijken bij uluru.
daarna een wandeling eromheen van 10km, ook die in plaats van 3-4 uur in 2,5 uur gedaan dus ze lopen hier wel erg langzaam of wij heel snel.
daarna nog de olga`s bekeken en daar alleen tot het eerste uitkijkpunt gegaan want de blaren stonden op me voeten en we vonden dat we wel weer actief genoeg gedaan hadden.
daarna in een keer doorgereden naar coober pedy uiteindelijk een stuk in het donker in een onwijze onweersstorm echt super vet bijna overal onweer en dan aan een kant een heldere zonsondergang.
in coober pedy hebben we in een hostel onder de grond geslapen want daar leven ze zo`n beetje onder de grond in verband met de hitte van 50 graden wat het bij ons uiteraard niet was want wij hebben zelfs in de woestijn regen.
de volgende dag verder gereden naar adelaide waar we nu bij kelly zitten een vriendin van jenn.
hier kunnen we blijven slapen het regent hier als een gek terwijl het normaal nu al 1 maand geen druppel zou moeten vallen.
dus wij nemen werkelijk de regen met ons mee, hadden beter in nederland kunnen blijven dan zouden we tenminste sneeuw hebben.
maar gelukkig hebben we hier wel kroket en frikandel op een als avondeten hollandse pot aardapels vlees en groenten eindelijk weer gezond eten.
schijnt in sydney ook een tent te zitten met hollandse pot dus die gaan we met kerst wel even leeg eten:D

ik vind het trouwens echt super om smsjes uit nederland te krijgen, heb ik toch nog het idee dat ik gemist word.
haha meer heb ik niet beleeft vooral veel gereden dus weer.
eindelijk die outback uit en weer terug in de bewoonde wereld.
dikke -x- aan iedereen
nog 17 daagjes dan zie ik mijn liefje weer eindelijk.

• 07 December 2010 - 15:15

Corine Hoek:

he hallo alles is goed daar met jullie volg al je verslagen vind het echt super dat jullie dit doen. Wat ik begreep zit Tom daar nu ook hebben jullie al contact met hem gehad? Wij hebben inderdaad al veel sneeuw gehad, en iedereen moppert op het weer....tis ook nooit goed.Wij missen jullie liefs van mij .

• 07 December 2010 - 15:26

Opa Pet:

hey meiden,zo,een tijd niets van ons gehoord maar dat komt omdat mijn comp.gecrast is en lars even tijd moet vinden om hem te maken vermoedelijk is er een virus ingeslopen en valt ie
    geregeld uit en begint ie ook weer uit zichzelf het valt mij mee dat ik nog steeds bezig ben we volgen je wel en zijn blij voor jullie dat het fruit plukken
    gedaan is hopelijk stopt het regenen nog eens,groetjes en veel liefs uit bussum

• 07 December 2010 - 16:05

Liefje:

ey schatje.....wat leuk dat je bij kel zit...doe je de gr ff van samanta, dat had ze gevraagd aan me...nog maar een aantal dagen en dan zie k je weer.....kan niet w88.....tot snel dikke kus
    ily

• 07 December 2010 - 22:02

Mama:

hey lievie alle regen die nu valt valt tenminste niet als wij er zijn hahahaha.nog ff en dan zien we je weer kunnen we je knuffelen heerlijk. zal tegen opa zeggendat hij vooral door moet gaan met smsjes sturen. en ja wij zitten in de sneeuw, ga je 1 keer in je leven bijna overwinteren in een snikheet land, valt de sneeuw een maand eerder dan normaal en regent het zoveel in je zonbestemming als het in honderd jaar nog niet heeft gedaan, hahaha nog ff laatste dingen inpakken en kopen dan zijn we klaar tot snel xxxx

• 07 December 2010 - 23:37

Laura:

Hee,
    Als jullie langs Lorne komen (Great Ocean Road, 130 links van Melbourne) dan moet je maar even bij de golfbaan hoi komen zeggen :p. Heb op het moment een baantje in een ijssalon hier en blijf bij vrienden van vrienden van de familie die hier wonen en een golfbaan hebben. Ja.. de regen is echt waardeloos. Heb denk ik pas twee keer zonnebrand hoeven smeren.

groetjes!
    Laura

• 09 December 2010 - 00:20

Chantal En Emile:

Hey laura,
    Tot wanneer blijven jullie in Adelaide? Wij zitten nu in Melbourne en zijn zondagavond in Adelaide.
    Geniet er nog van daar, enne waarschijnlijk tot oud en nieuw of eerder :D
    x ons (+61405482772)

• 12 December 2010 - 14:35

Amy En Jaap:

Groetjes vanuit een regenachtig Bali
    ja zelfs hier regent het pijpenstelen
    zitten nu in een internetcafe nog een weekje en dan zijn we weer in het koude nederland helaas
    groeten en geniet maar
    Jaap en Amy

• 24 December 2010 - 12:53

Piet Z'n Collega's:

Wat is het lang stil geweest. Is die ouwe nog toegelaten? We moeten wel weten of het goed gaat, zodat onze vroege/late diensten eind januari veilig zijn gesteld. Laat 'm maar ff twitteren, facebooken of hyven, en dan niet die verhalen hoe leuk/warm/gezellig :)

Fijne kerst gewenst in elk geval!
    Robert