het water ontvlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu het water ontvlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

het water ontvlucht

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

13 Januari 2011 | Australië, Cairns

denk je naar australie te gaan voor de zon en het regenachtige nederland achter je te laten regent het hier ook continu.
zelfs zo erg dat er enorme floodings zijn en dat we niet verder kunnen met de camper.
nou hadden we ons hier al redelijk op voorbereid maar toch jammer als het definitief word.
maar eerst het begin.
na byron bay zijn we naar lamington national park gegaan waar een vulkaan is.
daar bij een mooie waterval gekeken en een nacht blijven slapen, de volgende dag naar de andere uitkijkpunten met de camper omdat het te hard regende om te lopen.
uiteindelijk bij the best lookout of all zag je niks anders dan wit en wolken.
de vulkaan was niet te zien omdat de bewolking zo laag hing jammer maar toch een supergaaf gezicht lijkt net alsof je in de wolken loopt.
smiddags verder gereden naar southport een heel mooi dorpje net voorbij surfers paradise.
daar zijn we zondag alsnog naar seaworld gegaan en het was super gaaf heele mooie shows en mooie dieren.
toen lekker drankje gedaan met een paar aardige australiers die ons sochtends naar sea world hadden gebracht.
de volgende dag naar brisbane langs britz om te vragen hoe het zat om de camper misschien eerder in te leveren.
toen lekker op de camping gestaan en we zouden dinsdag naar afra gaan een nicht van mama en dan misschien kijken voor een vlucht naar cairns omdat rijden gewoon niet mogelijk was of je moest heel erg omrijden.
maar dinsdag ochtend werden we wakker gebeld door gebena dat er enorme overstromingen waren een paar dorpen naar het binnenland en dat er weinig kans was dat we naar afra gingen komen.
dus wij hebben afra gebeld, britz gebeld en zo snel als we konden onse spullen gepakt en camper ingeleverd en naar het vliegveld gegaan.
daar hebben we een binnenlandse vlucht naar cairns genomen waar we dinsdag nacht in een hotel hebben geslapen en woensdag hebben we hier een andere camper opgehaald en nu blijven we 10 dagen hier in cairns op een camping.
kunnen we lekker bijkomen en genieten van het mooie weer hier.
het is hier erg warm 35graden.
met beetje bewolking maar dat is wel lekker en snachts een p[aar druppels tegen het stof.
meer heb ik niet te melden.
dikke -x-

• 13 Januari 2011 - 08:32

Amy:

Gelukkig hebben jullie eindelijk weer eens een lekker temperatuurtje.
    Geniet er nog ff van. Groetjes aan iedereen ook van Jaap

• 13 Januari 2011 - 10:25

Linda:

Gelukkig maar dta je het weer hebt kunnen ontvluchten! Nog veel plezier die paar dagen en tot snel babe! Groetjes aan iedereen daar verder (K)

• 13 Januari 2011 - 20:42

Wil Overman:

ja natte boel daar he we zien de beelden regelmatig hier op de journaals langs komen. in NL is het ook bar en boos hoor Limburg en in Arnhem staat het water hoger dan ooit. Inmiddels is Misty bij ons. eerder dan verwacht Wil en Paul waren hem " zat"' de hondjes verdroegen elkaar wat minder. volgens mij mist Misty jullie, hij is zichzelf niet. maar het gaat prima samen met Dusty en zelfs de poezen verdragen hem en Misty laat hen ook met rust. gisteren ging het buiten helemaal mis ik liet ze samen uit aan de riem, zien ze opeens samen een kat , trekken en trekken ik kom te vallen en wordt zo'n 2 meter over de grond meegesleept het was net een lachfilm , gelukkig was het donker en heeft niemand het gezien, wel heb ik 2 geschaafde knieen en doet het over mijn hele lichaan zeer. voortaan maar apart uitlaten. maandag gaat ze weer terug naar Wil en Paul, en dan schiet al weer op naar 24 januari. geniet er nog van die ruime week Tot dan

• 15 Januari 2011 - 04:34

Lex:

heb me kapot gelachen wil...hahahahha je moet die doggies ook niet onderschatten he....
    maar t is hier echt super goed weer nu...
    snacht idd regen maar dat geeft niet....
    nog een dikke week lekker relexd blijven dobberen in het zwembad enzo...
    beetje winkeltjes kiken en morgen kabelbaan in de bergen....heb er zin in....
    tot snel iedereen xxxx

• 16 Januari 2011 - 15:47

Opa Pet:

hey vakantie vierders,we hebben het allemaal begrepen van de regen en de vlucht uit queensland vanmiddag 16/1 lineke gesproken dus zijn we weer van alles op de hoogte nog veel plezier en tot ziens
    opa/oma

• 19 Januari 2011 - 01:42

David Barnhoorn:

zijn we weer denk voeg nog ff wat toe maar hij staat dr niet bij...
    of dat komt nog aar dan colgt het nog wel...xxx