duiken - Reisverslag uit Cairns, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu duiken - Reisverslag uit Cairns, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

duiken

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

22 Oktober 2010 | Australië, Cairns

het duiken was zo ontzettend gaaf.
haaien gezien, schilpadden, nemo`s en groote blauwe groene en alle kleuren vissen.
ook een groote vis van denk net zo groot als ik ben.
het mindere was alleen dat we weer regen hadden.
en een beste storm op zee toen we daar naar toe gingen dus dat betekende veel zieke mensen.
ik vond het helemaal super voor op de boot in de storm. vet hooge golven.
toen we op de plek van het duiken geariveerd waren kregen we ons pak aan en duikflessen op de rug. dat is best zwaar gelukkig hielpen ze ons het water in.
dan even oefenen terwijl we aan de boot hangen en de eerste paar keer ademhalen is best benauwd.
daarna gingen we met ze 4en en de instructeur armen in elkaar gehaakt en dan zwemmen maar.
super gaaf als je dan een schilpad ziet die rustig aan het eten is of 1 haai en later zelfs 2 bij elkaar.
voorderest veel groote vissen en allemaal mooie kleurtjes.
helaas was het koraal een beetje grauw omdat de zon er niet opscheen.
maar toch was het super mooi en ik ga het ook zeker nog een keer doen als de zon een keer schijnt.
daarna gingen we ergens anders naar toe voor een 2e duik maar daar moest je weer vor bij betalen dus zijn wij maar gaan snorkelen dan zag je evenveel je kon alleen niet naar de bodem maar het was niet zo onwijs diep daar dus je zag wel gewoon de bodem.
daarna weer terug.
heele hooge golven en iedereen weer zeeziek of lagen te slapen binnen en ik heb de heele weg lekker buiten gestaan, lekker het water van de golven steeds over me heen dus was weer lekker doorweekt.
daarna lekker warme douche genomen in het hostel en lekker gegeten en vroeg ons bedje in gedoken omdat we toch wel erg moe waren.
maandag kunnen we misschien op een farm gaan werken maar die man is de stad uit dus die kan ik maandag pas bellen. eigenlijk wilde we dit weekend dan naar cape tribulation dat is een eiland met jungle en oerwoud enzo, maar helaas omdat het zo veel regent(regen seizoen is 2maanden te vroeg begonnen) zijn de wegen overstroomt en komt niemand er meer op of af en dat zal waarschijnlijk nog wel even blijven dus dat gaan we waarschijnlijk overslaan.
hopen dat we maandag op de farm kunnen werken en dan kijken we wel weer wat we gaan doen.

ik doe altijd voorzichtig als ik over watervallen spring:P
en ik doe altijd heel ardig maar niet als zo`n protier mij dom noemt en bijdehand gaat lopen doen:d
en kan niet wachten om foto`s van die kleintjes te zien:D
laat snel weer wat van me horen en hoop dit weekend keertje te kunnen skypen.
dikke -x- lautje

• 22 Oktober 2010 - 06:26

Evelyn:

Hallooooo!
    gaaaaf dat jullie gedoken hebben! zijn daar ook foto's van? :D
    wel weer jammer dat het regenseizoen zo vroeg is begonnen maar goed, het zal vast en zeker wel weer beter worden!

veel plezier en ik hoop dat jullie op de farm kunnen gaan werken!

groetjesss xxxxxx

• 22 Oktober 2010 - 08:13

Wil Overman:

Haaien , schildpadden,Nemo (did you find him?) zometeen ga je me ook nog vertellen dat je de kleine zeemeermin hebt gezien.nee joh hartstikke leuke ervaring toch

• 22 Oktober 2010 - 10:19

Jaap:

Mooi he duiken en snorkelen leuk te horen dat je zo geniet!
    Het mooie ervan is dat elke dag een verrassing is wat er nu weer gaat gebeuren, geniet maar met volle teugen!!
    Voor ons nog even en we gaan richting Indonesie
    groeten uit Weesp
    Jaap

• 22 Oktober 2010 - 12:29

Stefan Nicolaas Brink:

wat een trip hea:D:D

• 22 Oktober 2010 - 13:20

Lindsay:

1 woord: COOOOOOOOOOOOL!!!!
    Ik geniet van jullie reisverslagen :D:D
    Groetjes!

• 22 Oktober 2010 - 15:12

Lex:

wat goed da je kan werken schat..onwijs leuk...en nog wel voor 2 weken...kan nie beter toch...hoop dat je het naar je zin hebt en da je beetje leuke ervaringen opdoet...xxxx much love ily

• 23 Oktober 2010 - 12:00

Tamara:

hihi,wat n avontuur lkr hoor zeeziek zijn dan voel je je echt zoooo KUT!!!enne levensgrote vissen vlak bij je wat n held!!!mij niet gezien hoor,suc6 met t werken en we blijven je volgen hoor!dikke kussen van ons!!!

• 23 Oktober 2010 - 15:32

Amy:

Inderdaad gaaf, mooi he al die kleuren vissen. Eindelijk kunnen we wat leuke/mooie foto's van je bekijken. Je bent aardig actief, leuk hoor!! Waarschijnlijk/zeker gaan wij ook snorkelen in Indo. Goed hoor dat je hebt gedoken. Is best wel duur hè. Tja dan moet je wel even tussendoor je financien aanvullen. Fijn als die baan doorgaat. Succes en geniet verder. Je hebt nog tijd genoeg...

Liefs Amy

• 23 Oktober 2010 - 19:11

Mama:

cool hoor ben blij dat het bevalt en misschien gaan wijn ookwel duiken hoop dat het regen seizoen over is als wij komen. toppie van dat werken hoop dat het door gaat veel plezier en lufjoe