op weg naar darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu op weg naar darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

op weg naar darwin

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

08 November 2010 | Australië, Darwin

inmiddels zitten we al in darwin maar zal eerst even het verhaal van de boerderij afmaken.
we hebben nog heel veel films gekeken.
bananen gewassen,palen in de grond geslagen,eerst gaten gegraven voor de palen,strand geweest en gekeken hoe een stier werd geslacht. ja inderdaad de stier die ontsnapt was die gingen ze laten afmaken.
eerst zouden we niet kijken maar de koelkast schoonmaken maar dat bleek toch niet nodig te zijn dus toen vroegen we of we machten kijken wat de slachter helemaal geweldig vond, wij daarintegen wisten nog niet of we het wel aan zouden kunnen maar toch gedaan je moet alles ten slotte een keer gezien hebben.
dus vanaf het moment dat hij een kogel kreeg tot dat hij in stukken in de koeling hing, en het was best vet om te zien alleen op het moment dat hij de ingewanden eruit gingen halen werden we even misselijk want dat stonk best.
voorderest hebben we die dag de auto ingepakt en klaargemaakt, en vrijdag ochtend zijn we vertrokken, in cairns boodschappen gedaan en toen naar townsville(440km.).
daar zouden we eerst nog in een hostel slapen om goed uite rusten, maarja er zaten nederlanders en of we mee gingen naar de kroeg dus dat werd weer kroegen, toch bij tijds gaan slapen en de volgende ochtend zaten we om 7 uur in de auto richting mnt isa en net daar voor bij hebben we op een parkeerplaats gestaan dat was 964km. en je zag nog best veel, iedereen had gezegd je komt geen auto of dorp tegen en er is helemaal niks nou er stonden heel veel bomen en af en toe een koe:D
nee we zijn nog best veel verkeer tegen gekomen vond ik. en die roadtrains zijn niet zo eng ze geven zelf met hun knipperlicht aan dat de weg vrij is en je ze kan inhalen.
en op die wegen mag je 130 dus je kan lekker doorrijden.
de volgende dag naar katerine gereden 1232km. 12 uur in de auto gezeten en eerst al in de verte onweer gezien super gaaf overal blauwe lucht behalve op een zwarte wolk na en daar zag je bliksem in en daar reden wij net om heen super gaaf.
voorderest veel bosbranden gezien maar allemaal gecontroleerd door de brandweer zodat als er een brand komt het niet verder kan branden.
en er lopen hier gewoon koeien op de weg en af en toe een kangaroo.
waarvan ik er overigens al een heb aangereden.
nou niet echt aangereden eigenlijk hij liep tegen de auto op.
het was nog op de boerderij en wij reden terug van het strand zag ik allemaal kangaroo`s dus ik langzaam rijden om er geen een te raken komt er een als een debiel uit de bosjes rennen. dus als ik zou remmen zou hij op de motorkap belanden dus dan maar gas bij en toen liep die tegen de achterkant op dus wij gestopt en gekeken maar hij was er vandoor en we hadden geen schade.
en de andere dagen ook geen kangaroo met blauw oog gezien dus zal wel goed zijn.
maar goed in katerine in een hostel geslapen vroeg naar bed en vanochtend verder gereden en nu zitten we in darwin en is het hier superwarm.
dus zo lekker een duik in het zwembad.
en kijken of we werk kunnen vinden voor een weekje.
voorderest hebben we wel al een route uitgestipeld maar het blijft bij ons toch steeds veranderen dus ik zeg lekker niks meer.
en ik ben inderdaad al aardig gewend aan de spinnen, en paardrijden ga ik ooit nog wel eens proberen maar voorlopig niet:P
dikke -x-
en jullie horen wel weer eens wat als ik weer wat heb meegemaakt.

• 08 November 2010 - 07:33

Australianstefan:

gelukkig was ik er bij om jullie een handje te helpen met die palen(H) alleen jammer dat ik er niet bijwas met die koe slachten:P

mooi verhaal trouwens:D
    x steve

• 08 November 2010 - 11:59

Papa:

zal wel lekker geweest zijn, die koe slachten.
    zo te zien doe je genoeg rij ervaring op.
    en ja die kangaroo snapt er natuurlijk niets van zomaar een overstekende auto.
    nog 46 dagen en dan zien we jullie weer

• 08 November 2010 - 19:32

Jaap:

Mooi verhaal doet me denken aan mn werk in het slachthuis, zo maak je nog eens wat mee pas maar op met die overhoppende cangaroos
    groeten
    Jaap
    ps wij gaan 19 nov naar indonesie voor een maandje ook een mooi vooruitzicht

• 10 November 2010 - 06:59

Linda:

WHAHAHA ik zie de aanloop van de kangoeroe al helemaal voor me! lol

O en die stier slachten... best intressant :D

nu maar weer wachten op de rest van de avonturen (K)

• 10 November 2010 - 11:53

Mama:

hey lievie, te gek die verhalen van je. ja beetje late reaktie maar heb veel gewerkt ben ook gesloopt. rijervaring doe je ook volop op en je weet nu tenminste waar je vleesie vandaan komt als die op je bord ligt. hoop dat je inmiddels een baantje hebt gevonden. geniet en stuur wel ff een mail via msn voor andere verhalen luf joe mis joe sie joe xxxx

• 15 November 2010 - 18:34

Willy:

he lautje!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt! je hebt inderdaad iedere keer weer veel te melden erg leuk om te lezen, met een beetje jalouzie!!
    op een knol moet je zeker een keer proberen zeker in de bush bush! is echt geweldig wij hebben dat gedaan in mexico> Paul was wat minder blij want zijn paard ging ervandoor zonder Paul erop hahaha, was erg lachen. trouwens ik heb jou toch al is op een paard zien zitten(Renesse) ja nu begrijp ik waarom je twijfelt!!!
    dikke knuf vanuit een heel koud Naarden XXXXX

• 16 November 2010 - 19:59

Lex:

LIEFIIEEEEEEE nog maar even en ons weerszien is daar...
    we gaan een onvergetelijke kerst tegemoet...xxx hou van jouw