the big apple - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu the big apple - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

the big apple

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om half 3 begon de trip, laatste spullen pakken en op naar schiphol.
Nou is 4 uur natuurlijk erg vroeg maar je zou toch denken dat het op schiphol druk zou zijn, nou niet bij ons gedeelte geen hond te bekennen,pas half 7 kwamen er mensen en konden we aan boord. Uurtje vliegen naar frankfurt waar het zeek van de regen precies genoeg tijd om over te stappen en toen op naar new york,ook dit ging voofspoedig kwart voor 1 lokaale tijd lande we. En toen....
It is a bit crowdy downstairs.
Of te wel blijf maar lekker 2 uur hier in de hal staan.
Toen eindelijk naar de paspoort controlle waar we nog een half uur in de rij stonden.
En dan controlle vingerafdrukken en een foto,of ik onlangs plastische chirugie heb ondergaan want ik leek niet op de foto....
Dus weet nog steeds niet echt of ik het als compliment of als belediging moet zien.
Maar goed ik mocht door,en dan vervoer zoeken naar het hotel,dit besloten we met een shuttle bus te doen.
Om half6 eindelijk in het hotel geariveerd en na een verfrissende douche zijn we new york gaan verkennen.
Wat een warmte en drukte hier.
Eerst naar het un gebouw envervolgens langs het crhysler building via broadway naar times square,vervolgens onze new york passen opgehaald en daarna bij de subway een broodje gaan halen die we lekker op de kamer hebben opgegeten.
En om 9uur lagen we al te slapen.
Dag 2 begon bij de starbucks met een capuccino en broodje ei voor lex en een smoothi en blueberry muffin voor mij.
Toen lopend naar het empire state building wat we van boven af gingdn kijken en de nee york skyride wat zeker een aanrader is. Toen lekker doof gelopen naar penn station tickets op gehaald voor donderdag,en zo door naar pier 78 voor een sightseeing tocht met de boot,alles gezien vanaf het water en uiteraard langs het vrijheidsbeeld gevaren wat helaas gesloten is voor reparatie. Daarna met een shuttle bus naar central park, daar heerlijk doorheen gewandeld naar het museum van night at tbe museum,van daar uit lekker een broodje gegeten in central park, en nu doet lex een tukkie en probeer ik dit verhaal te schrijven op zijn mob.
Vanaaf top of the rock,new york bekijken vanaf het rockefeller center.
En morgen 911 memorial bezoek en is het tbe 4th of july ben heel benieuwd.
Dat was het voor vandaag.
Dikke x vanuit hier

• 04 Juli 2012 - 06:31

Jaap :

Prachtig ..... geniet maar lekker van de big apple , zal vandaag wel groot feest zijn 4th of July , leuk dat jullie deze dag mee kunnen maken
    groeten ook aan alex en geniet maar

• 04 Juli 2012 - 09:50

Piet Barnhoorn:

fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen.
    druk programma zo te zien, geniet ervan we kijken uit naar de volgende verslagen.

• 04 Juli 2012 - 09:57

Mams:

al een drukke tijd gehad, klinkt allemaal spannend en mooi. hoop dat jullie goed slapen, een goede vakantie van opa en oma eijpe en de groetjes natuurlijk en ook van opa en oma bar. lees nog niks over de uigebreide ontbijtjes hahahha geniet en we volgen jullie dikke kus van misty en ons xxx

• 04 Juli 2012 - 16:20

Amy:

Wow wat hebben jullie al lekker veel gedaan en gezien, ga zo door. NY lijkt me een zeer enerverende stad. Blijf jullie op de voet volgen. XXX