mon valley, THE GRAND CANYON, sedona,palm springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu mon valley, THE GRAND CANYON, sedona,palm springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

mon valley, THE GRAND CANYON, sedona,palm springs

Blijf op de hoogte en volg laura

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

een tijdje niet geschreven helaas is niet overal de verbinding even goed, maar ik heb nu een computer dus hoop dat ik nu iets beter nederlands schrijf.

na page zijn we naar monument valley gereden, waar we veel te vroeg waren dus zijn we eerst het park in gegaan.
hier stond dat je met je auto de route kon rijden maar toen wij van bovenaf stonden te kijken zag je dat 4x4 wagens al moeite hadden, dus dat zouden wij zeker niet redden met onze kia.
dus met een tourtje meegereden voor 1,5 uur door de woestijn crossen, alle bekende plekjes gezien waar allemaal films zijn opgenomen.
alex wilde nog graag de arches zien dus hebben we gevraagd of dat kon, met een klein beetje bijbetalen is hij nog een uur omgereden, echt supergaaf en super mooi.

smiddags bij de o zo gezellige receptionist ingecheckt en lekker wezen zwemmen.
savonds gegeten in het restaurantje wat mexicaans was. erg lekker maar toen ik vroeg wat iets was en de serveerster zegt licht pittig in het midden verwacht ik niet dat ik een soort wrap met completen pepers zit te eten, dus ging wel een beetje dood daar.

de volgende dag gingen we naar grand canyon waar we 3 dagen zouden verblijven, ik was super benieuwd, en verheugde me op die glazen plaat.
helaas lag dat gedeelte ten eerste 2 uur rijden van onze plek af en ten tweede valt het onder het navajo reservaat waardoor we 80 dollar p.p moeten betalen om naar binnen te mogen + tax. benzine kosten en noem maar op.
bovendien begon het te onweren en dan is het niet zo veilig in zo`n park dus de eerste avond lekker rustig aan gedaan in het dorpje tusayan rondgelopen en spelletjes gedaan op de kamer.
de tweede dag in degrand canyon zijn we een stukje gaan wandelen langs de rim trail en naar nog een paar uitkijk punten gereden, super mooi en errug hoog.
smiddags zijn we nog even gaan zwemmen.

de volgende dag vertrokken we naar sedona, ik had hier over gehoord dat het erg mooi was maar wist niet precies wat er te doen was.
maar al toen we aan kwamen rijden hadden we door dat het super mooi was, alles was rood en een superschattig dorpje.
hier wilden die gasten vliegvissen maar zonder een eigen hengel was dat helaas niet mogelijk.
alleen in een nep vijver maar dat vonden ze niet leuk.
dus lekker rondgeslenterd en souveniertjes gekocht hebben al veel te veel van die glazen beeldjes me kamer staat straks helemaal vol.
toen even naar de wallmart gereden zo`n 30 min verderop[ toen we terug reden zagen we een storm aankomen supergaaf.
aangekomen bij het hotel zijn we op hetbalkon gaan zitten en zagen we het zo langs komen.
bij ons vielen wel wat druppels maar niet zo hard als de straat naast ons en de berg verderop zag je niet eens meer zo hard ging het tekeer en bliksem echt niet normaal.
superleuk om te zien savond weer bij een mexicaan gegeten en nog een drankje gedaan in een irish pub.
hier vertelde een jongen ons hoe blij ze daar zijn met regen vanwege de droogde overal.
oja en wij hebben tot nu toe overal regen gezien waar we kwamen wat nou droogde??

gister zijn we uit sedona vertrokken en zouden we richting palm springs rijden en ergens onderweg een hotel zoeken.
want we hadden pas voor vannacht het hotel in palm springs.
we zijn via route 66 wat een beetje vergaane glorie is.
richting kingman en toen door joshua tree park naar palm springs gegaan.
en in het hotel gevraagd of we hier vannacht ook konden slapen en of het de zelfde kamer kon zijn.
nou vooruit, betaald voor een 2 persoonskamer ipv voor 3 personen maar wel 3 kaartjes voor het ontbijt gekregen, zelfde kamer dus hoeven niet te switchen en nog korting omdat lex lid is van de anwb.
superaardige mensen hier.
aan de overkant naar een visrestaurant gegaan wat erg lekker was maar zat snel vol doordat het zo laat was.
daarna filmpje gekeken maar iedereen sliep al zo goed als door de lange dag.

vandaag hele dag in palm springs eerst ff leker bijkommen bij het zwembad, en vanmiddag misschien ff shoppen.

dat was het weer even.
-xxx-

• 25 Juli 2012 - 21:28

Jaap:

Leuk om het verslag weer te lezen jullie zijn lekker aan het crossen door amerika heel leuk

• 26 Juli 2012 - 01:51

Mams:

klinkt allemaal toppie, en neem aan dat je foto's enof film heb gemaakt van de storm en bliksem. ff bijkomen is ook wel lekker des te meer geniet je van alles, zuig het maar allemaal in je op, het zijn de herinneringen die je je hele leven bij je draagt en miss op mindere momenten een glimlach op je toet brengen.
    luf joe en mis joe, kan het niet genoeg zeggen geniet hahaha maar dat dan doen jullie wel. xxxx lebber lebber van misty

• 26 Juli 2012 - 07:19

Papa:

ik ben blij dat jullie zo enthousiast zijn, vermaak je en maak veel foto's

gr papa

• 27 Juli 2012 - 16:39

Hoi Hoi:

Wat een prachtige dingen zien jullie. trouwens jullie zijn goed geïnformeerd. We genieten met jullie mee van de verhalen...

XXX Amy

• 29 Juli 2012 - 14:31

Oma Eijpe:

hallo lieverd

oma vindt het geweldig wat je doet, het lijkt zo simpel maar het is allemaal moeilijk, want opa kijkt ook wel op je site, maar weet soms ook niet hoe die verder of terug of een berichtje moet sturen.
    wat hebben jullie toch al veel gezien, het is makkelijk te lezen van david krijgen we ook regelmatig mailtjes, mama vertelde aan opa dat de boot stuk was maar dat ging nu al weer beter. ik vind dat je het geweldig doet en dat je leuk schrijft en hoop dat als je thuiskomt even belt.

heel veel liefs van oma en opa eijpe, xxxx ook voor alex.