surfen!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu surfen!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

surfen!!!

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

29 September 2010 | Australië, Byron Bay

hallo iedereen,

in coffs harbour was niet veel te beleven zaterdags kwamen we pas laat aan en zondags was alles dicht.
dus na een vroeg nachtje zijn we vroeg op pad gegaan naar arrawara, daar aangekomen hebben wij
een nachtje vooraf geboekt zodat we al meteen op het surfkamp zaten.
daar was het heel gezellig met een kampvuur elke avond en veel nederlanders die er stage liepen of gewoon
werkte.
savonds gingen we even zwemmen nog toen jenn een gil gaf en naar het strand begon te rennen omdat
er een heel groot beest zwom, dus wij beiden op het strand eindelijk en goed gekeken bleken het dolfijnen te zijn supergaaf gewoon super dicht bij.
maandag was het zover 7 uur de wekker, 8 uur melden bij de receptie voor ons bandje en ontbijten en 9 uur op de planken.
nouja eerst nog even veiligheids uitleg. ging heel snel want het was nog rustig en jenn en ik waren maar met ze tweeen
en een jongen die al eens gesurfd had dus die ging meteen de zee in.
na wat uitleg mochten wij het ook proberen, wij kregen steeds een zetje van de instructeur en dan opstaan.
wat gaaf de eerste keer dat ik echt stond en toen stopte de golf kwam de volgende al en toen ging ik gewoon verder helemaal naar
het strand.zo super gaaf.
voorderest veel vallen of niet verder dan op je knieen komen. maar toch een paar keer gestaan echt super vet.
toen was de les voorbij en voelde we ineens allebei enorme schuur plekken op onze ellebogen en knieen.
wij hadden namelijk pakken aan tot net boven je knie en en boven je elleboog maar we hadden
wel ruwe planken zodat we er niet meteen af zouden glijden.
na het surfen lekker gedoucht en geluncht want er zat een ontbijt, lunch, en diner buffet bij in, super goed.
na de lunch even bijgekleurd en nog wat spullen gehaald in woolgoolga het enigste soort van stadje in de buurt want we zaten letterlijk in een bos in de middle of nowhere.
s`avonds arriveerde ook die andere nederlanders die we eerder hadden gezien alleen bleven hun 5 dagen in plaats van 2.
lekker bij het kampvuur gezeten en vroeg naar bed want het is toch best vermoeiend dat surfen.
de volgende ochtend weer om 9 uur surfen en nu waren we zo slim om een lang pak aan te trekken.
helaas was het die dag een stuk drukker en ging het niet helemaal top we moesten nu zelf peddelen en dat heb ik wel aardig onder de knie alleen staan lukt niet omdat ik veel te veel op andere let.
dus elke keer als ik een goeie golf pakte kwam ik niet verder dan op me knieen zitten omdat ik mensen moest ontwijken.
toch is het me wel een paar keer goed gelukt en vind het erg cool om te doenb dus dit gaan we zeker nog vaker doen.
daarna weer een beetje gezont, gezwommen, wandeling gemaakt naar een uitkijk punt waar walvissen te zien waren, erg ver weg maar toch.
savonds weer lekker gegeten nog wat gekaart en daarna lekker naar bed.
en de volgende ochtend na een goed ontbijt in de auto gestapt naar byron bay.
daar zitten we nu op een camping.
even de stad in geweest om mijn camera te laten bekijken want die deed het niet meer.
bleek er zand in te zitten wat op zich niet gek is na het sandboarden dus die doet het nu weer.
zometeen lekker eeten maken en morgen lekker zwemmen en misschien blijven we dan nog en anders gaan we door naar surfers paradise of brisbane.
ik zal ook even nieuwe foto`s erop zetten eindelijk.
dikke -x- en zal proberen het bij te houden:D
p.s zitten nu lekker op een camping en het begint nu lekker te onweeren, gister hadden we ook zoiets en toen begon het te stort regenen dus misschien drijven we straks weg.
lol

  • 29 September 2010 - 10:05

    Tamara:

    hey wereldreiziger het begint nu toch echt ergens op te lijken beppie!!!al die story"s.........wel spannend allemaal en zeker wel avontuurlijk!hier ook alles goed en hou je taai dikke kus van seline en bekijk de fotos vd verjaardag van seline anders ff op hyves als je dat wil zin in hebt ok?dikke kus van ons ook pas goed op jezelf.........

  • 29 September 2010 - 10:23

    Evelyn:

    Hey meis!
    leuke dingen heb je al gedaan en meegemaakt!!
    'k vond de foto van jou met de kangeroe op je hyves wel heel erg gaaf!

    groetjesssss xxx

  • 29 September 2010 - 18:51

    Amy:

    Leuke foto's vooral die met die papegaai.
    Heb je ook nog contact met Aussies? In Nederland zijn nl nog veel meer Nederlanders!!
    Als je maar geniet en veel interessante dingen doet en ziet.
    Veel liefs en dikke XX terug

  • 29 September 2010 - 21:01

    Mama:

    hey lievie,
    leuke foto's mooie auto en je bent al verder met surfen dan ik, ik kon er n.l. helemaal niet op blijven staan, zag vanavond op bondibeach een wedstrijd tussen lifegaurd hoge golven en zo uit het niets heftig en spannend.denk dat jij nu ik dit tik bijna opstaat, toch gek idee dat het net omgekeerd is. hoop niet dat jullie weggespoeld zijn hihi. veel plezier luf joe mis joe xxx

  • 30 September 2010 - 16:06

    Lex:

    die foto van ons moest er gewoon op staan...
    t is echt een onwijs leuke foto vind k zelf;) je zit in me hartje schat....;) ik hou van je

  • 01 Oktober 2010 - 07:08

    Mama:

    die foto is toppie, hoort erbij en is zoooooooo lief
    luf joe xxx

  • 02 Oktober 2010 - 07:00

    Laura:

    Hee!
    Alles goed met jullie? Oh.. surfen, dat wil ik ook nog eens doen in Byron Bay. Ik ben net 4 weken naar het noorden geweest maar het weer was helemaal niks. Alleen maar regen, bah. Ik sprak net iemand die zei dat dit de koudste september in 100 jaar is.. misschien een beetje overdreven, maar het is wel koud!
    Hier is trouwens mijn Ozzie nummer: 0459209205. Zal zo even al je verhalen bijlezen, heb ik nog geen tijd voor gehad.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

laura goes down under

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

home sweet home.

13 Januari 2011

het water ontvlucht

07 Januari 2011

nog meer regen regen regen

26 December 2010

prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar

07 December 2010

adelaide
laura

hallo, hierop kunnen jullie leuk al mijn verhaaltjes volgen. -x-

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28857

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Canada 2014

02 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

amerika2012

01 September 2010 - 29 Januari 2011

laura goes down under

Landen bezocht: