THE FALLS - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu THE FALLS - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

THE FALLS

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Savonds zijn we naar top of the rock geweest wat echt supergaaf was heel new york in lichtjes echt super.daarna lekker gaan slapen want we moesten de volgende dag op tijd naar 911 memorial.
De volgende ochtend met de metro richting fultonstreet waarna het nog 10 min lopen zou zijn,uiteraard eerst een lekker ontbijtje bij starbucks gehaald en toen er naar toe,check en wachtrij viel reuze mee waren met 5min binnen.

En dan sta je binnen...
Heel indrukwekkend al die namen en die gigantische diepte echt super mooi,vanaf het moment dat je binnen loopt krijg je gewoon een brok in je keel,en dat word nog erger als er een groep overlevers binnenkomen,mensen die ledematen missen en een shirt aan hebben waarop staat waar hun van waren echt heel bijzonder.
Helaas was het museum dicht dus waren we vrij snel weer buiten,maar daar had je nog een giftshop met o.a verhalen van overlevende nou dan krijg je echt tranen in je ogen.

Na dit indrukwekkende bezoek zijn we doorgrlopen naar het financial district om de stier te zoeken en nog even in battery park gezeten,met uitzicht op het vrijheidsbeeld.
Daarna zijn we met de metro naar central park gegaan waar we lekker hebben liggen zonnen.
Toen het te warm werd zijn we naar het hotel gegaan voor een verfrissende douche en een tukkie.
Daarna richting de pier voor het vuurwerk. Daar zaten we dan om 5uur terwijl het pas om half 10 begon vol in de zon.
Gellukig kwamen we een paar aardige canadeeze tegen waardoor de tijd war sneller ging.
Prachtig vuurwerk en een drukte niet normaal.
Daarna lekker naar bed.

Donderdag ging de wekker ook weer bijtijds al waren we veel eerder al wakker.
Uitchecken en met een taxi naar pennstation,daar even wat te eten gehaald voor in de trein. Komt lex met de slimme vraag waar zijn jou pasjes eigenlijk.
Nou die lagen in de kluis en die heb jij leeg gehaald.
Nee hij heeft alles leeg gehaald en daar lagen ze niet.
Op het station alles oveehoopgehaald maar geen pasjes.
Hotel bellen , we gaan even kijken.
Pffff daar lagen ze op de kluis ipv erin.
Helaas hadden we geen tijd meer om ze op te halen dus die halen we zaterdag op van dan hebben we aanderhalf uur tussen de overstap zitten.
Dus toch rustig met de trein mee 9uur maar het uitzicht en de ruimte maakte alles goed.

Rond 8uur kwamen we aan in niagara falls, je rook meteen het water al.
En je kon het ook al zien.ons hotel ligt een straat vetwijders van het park. We zijn lekker gaan wandelen en hebben een paar mooie fotos gemaakt.
Om 9uur gingen de lichten aan en waren the falls prachtig gekleurd.
Daarna lekker gaan slapen.

De volgende ochtend ontbijten bij denny's en we maakte een fout die ik me had voorgenomen niet te maken..

We bestelde allebei ons eigen ontbijt wat in hield dat lex ze halve ei niet op kreeg en ik 1 van mijn pancakes mee kreeg in een doggie bag. Het is echt groot en veel.
Voor fotos zie facebook ik zet de verhaaltjes namelijk via lex zijn mob online en fofos uploaden duurt te lang.

Na ons ontbijt zijn we een discovery pass gaan halen hieemee konden we alle atractiez in en hadden we flinke korting.
Eerst met de maid of the mist.
De bsroemde boot waarmee we langs beide watervallen gingen nat werden vandaar de mooie blauws ponchos.
Daarna wandelend over een brug naar de andere kant waar de cave of the wind is.
Dit is een wandeltocht letterlijk voor de watervallen,hierbij krijg je sandalen en geele ponchos.
En nat worden is best zacht uitgedrukt.
Helemaal als je zoals ik die 5min op huricane platform blijf staan,zon poncho heeft dan weinig zin, echt super gaaf en lekker verfrissend in deze warmte.

Daarna met de trolley naar het aquarium en naar het discovery centrum en toen lopend naar het hotel.

Nu even uitruzten op de kamer en zometeen lekker eten,even naar canada wandelen en als het donker is naar het vuurwerk kijken.

-xxx-tot de volgende x

P.s excuses voor spelfouten typ alles op een mob
Meteen de reden waarom de fotos op facebook staan

• 06 Juli 2012 - 21:40

Jaap:

heel leuk geen probleem de spelvaute leez er chewoon oferheen haha
    groeten vanuit Weeps Jaap en Amy

• 07 Juli 2012 - 07:56

Amy:

Allemaal leuke dingen, ik kan uit jullie verslag lezen dat jullie behorlijk genieten en lekker veel ondernemen. Je zult wel moe zijn na je vakantie, dan weet je dat je het onderste uit de kan hebt gehaald.
    XXX Amy

• 07 Juli 2012 - 11:22

Fleur:

Wauw, echt zo gaaf wat jullie allemaal doen :) Geniet er allebei nog heel erg veel van!!
    Kuss

• 08 Juli 2012 - 19:47

Mams:

leuk leuk leuk, geniet met jullie mee, zie het bijna gebeuren, have fun