op de boerderij - Reisverslag uit Mossman, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu op de boerderij - Reisverslag uit Mossman, Australië van laura barnhoorn - WaarBenJij.nu

op de boerderij

Door: laurabarnhoorn

Blijf op de hoogte en volg laura

28 Oktober 2010 | Australië, Mossman

inmiddels zit ik al bijna een week op e boerderij,het is super leuk en ik leer er een hoop.
1.ik kan in een kamer zijn met heele groooooote harig spinnen zolang ze niet lopen en ze mogen alleen niet in de ruimte waar\ ik slaap in dit geval een caravan want anders word ik wel gek.
2.ik ben heel goe in bananen wassen ook al lopen er groote harig spinnen tussen de bananen door, al geven ze die wel een gooi gelukkig want dat is iets te dichtbij.
3. ik ben niet goed in onkruid weeden.
4. ik kan niet paardrijden.

dus even van het begin.
in cairns hadden we geregeld dat we op deze boerderij konden blijven 2 weken.
dus wij zijn daar op zaterdag aangekomen en we leven nu bij heike,marcel en 2 dochters solomon en cynthia en ze hebben een zoon maar die studeert in brisbane.
ze hebben 2 paarden armani en tonka, 3 honden hannah, honey en meg(ze lijken op misty en dusty en zijn super lief)
en een zooi koeien.
ze hebben bananen.
en paar passievruchten ie het niet zo goed doen door het veele regen,en een eigen groente tuintje.
dus de eerste dag hebben we geholpen met banaenzakken te drogen hangen want er hangen zakken om de bananen heen tegen beesten en regen en zon, die zakken weken in een bak met water en die moeten dan weer te drogen gehangen worden.
de rest van de dag niet veel gedaan.
lekker gegeten en bijtijds naar bed.
de 2e dag hebben we onkruid weggehaald bij de bananen niet mijn ding, en bananen gewassen het bedrijf is organichs dus ze gebruiken geen pesticide ofzo dus moeten wij de beesten eraf boenen.
helaas houden zpinnen erg van bananen en liep er dus een heele groote opde bak waar we de bananen in wassen.
wat een lol du weer.
vervolgens blijkt dat ze een heele groote spin in huis hebben die ze niet doodmaken.
en die vrolijk rond loopt nou fantasctish al heb ik wel gemerkt dat ik er al aardig aan wen en zolang ze niet lopen en niet in de caravan zitten waar ik slaap komt het goed met mij.
dag 3 was erg leuk bananen drogen,bananen wassen en toen gingen we de koeien verplaatsen naar een andere wei, inclusief 1 stier die uiteindelijk de volgende dag door het hek vloog en de stier van de buurman aanviel.
dag 4 gingen we naar mareeba om bananen af te leveren en boodschapen te doen, dat doet ze namelijkmaar 1 keer in de week.
de dichtsbijzijnde winkel is namelijk een half uur rijden.
toen we terug waren en we ons klaar wilde maken voor paardrijden wantja ik ging een poging doen bleek de stier ontsnapt te zijn en de stier van de buren aangevalen te hebben, dus moesten we de koeien terug zetten naar een andere wei en die man de stier halen.
dus paardrijden going niet door.
wel weer film gekeken want je kan daar vedrer niet veel doen en ze hebben veel films dus kijken we die maar als we niks te doen hebben.
ma je moet echt marley en me kijkn die vind jij ook super.
dag 5 gingen we na het ontbijt dan eindelijk paadrijden en ja hoor uiteraard ging dat paard er met mij op ze rug vandoor.
ik zat op tonka die is oud en makkelijk te houden armani daarintegen zit vol kattekwaad dus daar ging jenn op.
wat er in resulteerde dat ik ervandoor ging en jenn van armani af werd gegooid.
nou weer een top rit dus.
uiteidnelijk toch nog wel wat gestapt met jenn die naast me liep helaas vond armani die vrij rondmocht rennen dat heel leuk en die vloog ons teeds voorbij en beukte steeds tegen tonka aan dus ik was er vrij snel klaar mee.
de volgende keer ga ik dus alleen op een paard als dat paard gewent is aan mensen en zadels enzo, want hun blijken altijd zonder zadel en alles te rijden alleen hadden ze nu al dik een maand niet gereeden, dus ja ik snap wel dat die beesten gek worden.
voorderest wat in de tuin gewerkt, en vandaag in portdouglas om ons verhaal weer even bij te houden want we hebben daar geen computer en ook geen bereik met telefoon.
dus ik ben lekker onbereikbaar.
laat na die 1,5 week wel weer wat van me horen.
dikke -x-

  • 28 Oktober 2010 - 08:21

    Jaap:

    hahaha bannanen met spinnen wassen,net wat voor jou. Wel leuk dt je een baantje hebt gevonden op een boerderij... geniet maar lekker en dan word je nog een cowgirl .Groeten en geniet lekker

  • 28 Oktober 2010 - 10:39

    Linda:

    Zo dat is mie wat meissie haha. Wel leuk zo 2 weken bezig zijn.
    Maar Marley an Me, Mooie film, maar de enige film waarbij ik met trane n in mijn ogen voor de buis zit.... Snik snik, die kijk ik niet snel weer.

    Have fun nog en tot je volgende verhaal (K)

  • 28 Oktober 2010 - 11:29

    Amy:

    He Spidergirl, Dat wordt vast nog wel wat met die spinnen en jij!!

  • 01 November 2010 - 20:01

    Fleur:

    Wat knap van je meis, met een spin in dezelfde kamer! Echt een overwinning voor je :P

    Hmm paardrijden dan maar niet doen ;) Of gewoon zonder zadel proberen :P
    Kijk de film de paardenfluisteraar, misschien heb je er wat aan :P

    Veel plezier meiden!
    Kuss

  • 02 November 2010 - 12:22

    Els Hijdra:

    wat zullen jullie veel meemaken ik lach me rot liefs els

  • 03 November 2010 - 19:16

    Mama:

    nou nog maar ff een stukje dan had al wat geschreven maar heb denk ik wat fout gedaan want het staat er niet bij. had je al gesproken. knap van die spinnen je leert het nog wel ben trots op je. hier is de klok een uur terug gezet afgelopen weekend dus toen ik je ma. belde wist ikniet hoe laat het daar was??????? je was in iedergeval nog wakker hihihi. geniet nog ff en bon voyage voor vrijdag. luf joe groetjes aan jen.

  • 03 November 2010 - 20:52

    Karin Welvaart:

    Hoi Laura,
    Ik schrijf niet altijd een berichtje.maar volgen doe ik je wel hoor!!!
    Al je verhalen zijn echt leuk,maar deze is wel heel erg eng.
    Groetjes uit Bussumxxx

  • 04 November 2010 - 20:31

    Ome Henk:

    Nou laura eindelijk heb ik je site gevonden. heel mieuwzeeland afgezocht zit je in autstralie ja daar gaat wat tijd overheen natuurlijk. Leuke foto's en je verhalen geven ook een leuke indruk. Gelukkig geniet je er goed van. Blijf schrijven, blijf ik lezen en laat ff weten wanneer je naar nieuw zeeland gaat anders zoek ik me weer een ongeluk doeiiiii hou je taai xx

  • 05 November 2010 - 22:41

    Lin:

    Wacht in spanning op je volgend verhaal! Groetjes uut Grunn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mossman

laura goes down under

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

home sweet home.

13 Januari 2011

het water ontvlucht

07 Januari 2011

nog meer regen regen regen

26 December 2010

prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar

07 December 2010

adelaide
laura

hallo, hierop kunnen jullie leuk al mijn verhaaltjes volgen. -x-

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 28839

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Canada 2014

02 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

amerika2012

01 September 2010 - 29 Januari 2011

laura goes down under

Landen bezocht: